top of page

רשלנות רפואית במהלך היריון

רשלנות במהלך ההיריון ובלידה עצמה עלולות לגרום לנזקים ליילוד וליולדת ועלולים לנבוע מכך שהרופאים המטפלים לא הבחינו בסימנים מחשידים אשר יכלו למנוע את המום והנזקים הנלווים שנגרמו ליילוד.

מעקב ההיריון יכול להתבצע במסגרת ציבורית (קופת חולים/טיפת חלב/בית חולים) ו/או במסגרת פרטית.

מטרת המעקב היא להבטיח התפתחות תקינה של העובר, ובמקרה של חשש להפנות את האישה לבדיקות מכוונות.


רשלנויות שכיחות בהריון:

  • אי ביצוע/אי הפניה לבדיקות גנטיות/צ'יפ גנטי

  • אי אבחון מומים שניתן היה לאבחן במהלך ההיריון

  • אי ביצוע בדיקות מכוונות לעובר (סקירה מכוונת, אקו לב MRI עוברי, זרימות, סיסיי שליה מי שפיר)

  • לידה מוקדמת לידת פג (לפני שבוע 37 להיריון) כרוכה בבעיות נשימתיות (RDS), דימום מוחי, זיהום, שיתוק מוחין (CP), הפרעות התפתחות ועוד. במקרים אלו הטענה היא שניתן היה לעכב את הלידה ובכך למנוע או למזער את נזקי הפגות. עילת התביעה במקרים כאלו הינה של היילוד עצמו.

  • מות עובר תשניק עוברי (אספיקציה) - הפרעה באספקת החמצן לעובר בסמוך ללידה או במהלכה. מחסור ממושך בחמצן עלול לגרום לנזק מוחי קשה ואף למות העובר.

  • רשלנות בביצוע בדיקת GBS פרע כתפיים - שיתוק ע"ש ERB – מצב שבו הכתף הקדמית של היילוד נתקעת מתחת עצם החיק ועלול לגרום לשיתוק הגפה הפגועה ואף מוות. רשלנות בהיווצרות מצב זה יכול לנבוע כתוצאה מהתעלמות מגורמי סיכון מוכרים עפ"י הספרות הרפואית להתרחשות כליאת כתפיים, וגם אי נוכחות של רופא מנוסה במצב של כליאת כתפיים.

  • תסמונת אשרמן הידבקויות ברחם עם פגיעה בפוריות.

התיישנות תביעת רשלנות רפואית (תביעת היילוד)

בתביעות רשלנות בהריון בגין נזקים שנגרמו ליילוד (כגון תביעות פרע כתפיים, לידה מוקדמת) מועד התיישנות התביעה הינו 7 שנים מיום שמלאו ליילוד 18 שנים, כלומר בהגיעו לגיל 25.

התיישנות תביעה במקרים של הולדה בעוולה - התביעה הינה תביעת ההורים וההתיישנות היא 7 שנים ממועד הלידה.

הפיצויים הנפסקים להורים בגין תביעות אלו יכולים להגיע למיליוני שקלים והם כוללים פיצוי בגין כל הוצאות הגידול של היילוד למשך כל חייו, פיצויי השתכרות, עלויות טיפולים רפואיים, ניתוחים , שיקום, הוצאות חינוך, הוצאות דיור, הוצאות בעבור עזרה, כאב וסבל ופגיעה באוטונומיה.

עד כה השיג משרד עו"ד אברהמי יום טוב ללקוחותיו פיצוי בסך 15 מיליון ₪ בתביעות רשלנות במהלך ההריון והלידה.

עו"ד ונוטריון מורן אברהמי יום טוב בעלת ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית, עובדת עם מיטב המומחים הרפואיים אשר מעניקים ייעוץ וחוות דעת רפואיות המשמשות בסיס איתן להליך המשפטי. אם הינך סבור/ה כי נגרם לך נזק בעקבות רשלנות רפואית או שניתן לך טיפול שאינו מתאים, אני ממליצה לך לפנות מיידית אל משרדי, לקבלת ייעוץ משפטי ובדיקת היתכנות הגשת תביעה בעילה של רשלנות רפואית.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page